Home » , , , , » Throwback- Egypt 2013

Throwback- Egypt 2013


Assalamualaikum... salam sejahtera semua

First time aku nak tulis blog ni weiii... kalau ada salah dan silap tu mintak maap la yeee

Aku nak kongsi pengalaman aku (Adimz) bersama Apit mengembara ke Mesir pada bulan februari 2013...  Masing2 memang zero pasal Mesir ni... sampai kat Cairo Airport macam rusa masuk kampung... blurrr


Aku lerrr yang pakai baju merah tu (Adimz), sebelah tu Apit

Nasib baik awal2 aku dah kawtim dengan member yang belajar kat Universiti Al-Azhar... dia la yang jemput kitaorang... fuhhhh


Apa2 hal amik gambor dulu... bukti nihhh heheheh

Lepas tu kitaorang terus ke homestay... Boleh tahan gak la... Dari luar macam rumah flat, sekali masuk dalam Perrgghhh... Banglo beb...

Rumah Perlis namanya... Siap ada Cafe' lagi

Design semua sama jerrr... 
See... Gua tak tipu derrr... memang mewah design dalam rumah ni
Lepas kemas barang kitaorang pun plan nak pusing bandar Kaherah ni... Setting dengan tourguide@driver@kawan aku tu... apa2 hal cari makanan dulu... laparrr

Mesir punya kereta memang macam ni... Diorang pakai sampai LUNYAI, rosak tinggal tepi jalan... uhukkk

Mesir streetview by Adimz Rahman... kih3
Ada kereta keldai lerrr...
Tuk-tuk pun ada... tapi kat sini tak tau pulak apa namanya


Lepas makan, kitaorang plan nak tengok ladang unta... Ye la kan... Dah sampai Bumi anbiya, cari la yang pelik sikit


Banyaknya untaaa
Tinggi2 tuuu
Kitaorang pun tak tau apa makna signboard ni... Main petik je gambor kat sini

Dah puas tengok unta, aku tanya Baihaqi... 'apa menu pelik kat sini?'... So dia bagi cadangan "malam ni kita makan merpati sumbat"... Aku ngan Apit on jerrr... walaupun pelik, hentam saje laaa

Ni la restorannya

Sebelah Apit tu la Baihaqi... Tourguide kitaorang kat Mesir... Giler serius korang punya perbincangan ni... heheheh

Ni la menu special kat sini... Merpati sumbat dengan nasi briyani... First time tengok agak geli gak la tekak ni tapi bila dah makan... Hmmm... Marbeles sehhh

DAY 2~ MIsi pengembaraan hari kedua kitaorang di negara yang terkenal dengan gelaran 'Bumi Anbiya' ni paling dinanti-nantikan... MASTER PLAN sejak dari Malaysia lagi... Nak tengok piramid depan mata... Nebes ni... Malam tadi masing2 payah nak tido... Muaaahahaha


Wihuuu... Akhirnyaaa 

Subhanallah... Besarnya

Yihuuuu... Sebelum ni asyik tengok dalam buku, dalam tv... Akhirnya aku berjaya menjejakkan kaki ke sini... Alhamdulillah

My partner in crime... Ahaksss


Lepas ni round area lain pulak... Memang luas kawasan piramid ni
I touch the top bro... hahaha


Stylo la kononnya... Puiii

Kucikuciku... Haacummm... hahaha

Walaupun kompleks ni macam tengah renovate, kitaorang tak peduli... Nak bergambor gak... Ngeee


Yesss... Mission succeeded...


Gua banjer gambar lagi sekeping dalam homestay kitaorang... Buat macam rumah sendiri katanya... puiiii

 Ok geng... Sampai disini je celoteh gua... Lain time aku publish story lain pulak ye...

Wassalam... Peace








Terima kasih kerana membaca Throwback- Egypt 2013.

Newest
Next »
Next Post »

Tips Berkaitan



0 komen:

Post a Comment

Tulis Mesej Anda di sini...